lördag 23 maj 2009

Flatbottn visit

Var i flatbottn i torsdag träffade våra grannar som jag aldrig träffat förut..Men konstigt att åka sex mil å så träffa dem var kul. Mycket trevliga och humoristiska .Jag hade kokat kräftor som jag tog med plus lite colslow ,ost och rosevin. När grannarna "dök upp "så fick de oxå äta .Finns det hjärterum så finns det sjärterum. Maten räckte till alla och det var gott och vi hade trevligt. Vi sov över där,grannarna åkte hem på natten. Värdinnan och jag åkte till Solberg och shoppade loss med ögonen i affärerna. Det är ett stort köpcentrum med flera olika affärer.Allt från de gammla vanliga till lite speciella som alltid är kul att kolla i. Inhandlade endast en stycken sax a 20 kr. Hittade mycket jag skulle velat köpa men då är det ju det där med,money,money som aldrig riktigt vill räcka till. Ja,ja gick vidare till mat och där handlades surisar,pärron,bröd och lök. Tillbaks Kokade pärron , hackade lök, Surisdoften spred sig över nejden när burken öppnades, det var en härlig doft. Gjorde pärroklämma , smöret smällte och det det rann över tummarna när jag bet tag i klämman .Det var så in i nordens gott så mmmmm .Kanske berodde det på att det var så länge sen jag ätit det. Kräftor i all ära men inte slår det surströmming för en norrskensflamma.

2 kommentarer:

  1. Jaaa, det var så in i nordens gott! Alltihop var urbota gott. Tur med vädret hade vi oxå.
    Idag blåser snålkalla vindar och det är inge trevligt alls på altan eller verandan eller vad man nu ska kalla utskottet där på framsidan. Kraaam vännen!

    SvaraRadera
  2. Ingenting är godare än surströmming. Vi borde ta dina dötttrar och äta det här nångång.

    Kram Bea

    SvaraRadera