söndag 17 maj 2009

Från det ena till det andra.

Lillan har fyllt år.Stor uppvaktning blev det av mamma. pappa. syster måg och syskonbarn. Har dessutom fått bilder på liten borås kille testande av kokt potatis. Ingen höjdare var det. Men vänta bara till pitepalt serveras, då blir det nog annat skulle jag tro.Ha,Ha. (kan ju alltid hoppas) Träffade alla mina älskade barnbarn på kalaset utom nu Boråsarn som jag till min stora sorg inte träffat ännu. Det var mycket trevligt att träffa nära och kära. sen har helgen gått sin gilla gång. Har nu börjat mata sommargästerna och än så länge är de två stycken. Såg på schlager tävlingen i lördags. Trodde hela tiden att någon med stora lungor och mycke ben samt en skymt av venusberget skulle vinna men tänka sig ,Wow det gjorde dom ej. Jag som tyckte att det skulle införas folkdräkt på schlagertävlingarna. Ett russin i naveln vore nog passande för både damer och herrar tror jag. Mycket trevligt att det var musiken som röstades fram. Märkte av tävlingen att dömma att jag måste vara väldigt unik i Europa p.g.a jag när Norge sjön sitt bidrag tänkte ,men herre gu dom kan ju inte få många poäng. Att Island är bra är vi överrens om. Att Findland var bra höll inte heller för de övriga i Europa. Dom kom visst sist. Ja då får man väl göra som brukligt är, nöta in låtarna så att man tillslut tycker att det var den bästa låten som vann....

2 kommentarer:

  1. Här har varit så intensivt att jag missade schlagertävlingen totalt! Brukar ändå ha viss koll. Men icket i år. Hoppas du får komma dig till Borås på nåe vis snart. Kram!

    SvaraRadera
  2. Haha, ja man brukar väl alltid ha fel gällande schlagern numera, men i år satte jag den. Norge var bäst helt klart tyckte jag, sen gillade jag Litauen men de landade i bottenskrapet haha. Grattis till barnbarnet!! Hoppas du får träffa nykomlingen snart också. Isak tyckte också de första smakisarna var riktigt vidriga, men nu slukar han det mesta i matväg (ja det mesta överhuvudtaget, sanden i sandlådan är till och med smaskens haha).
    Kram och trevlig vecka!

    SvaraRadera