torsdag 7 maj 2009

Irrar hit å dit som en fis i en påse.

En underbar vårdag i dag, sol och värme gör väl de flesta glad. Sitter och kollar en och annan blogg. Hundar, ungar, hembryggt äppelvin,trädgårdar, bakning, matlagning, bantning,mode, och massor med andra saker.kan icke räkna upp dem alla. Å då blir jag så inspirerad så "jäklar i min låda."Ska när jag skrivit det här fortsätta mitt enkla sökande efter de ständigt återkommande outrotningsbara dammråttorna . Sen är två fönster otorkade,efter det så ska jag gå ut och börja i trädgården rensa plantera,planera mm. Klockan är då slagen för middagsmatlagning, disk inköpslista för morgondagen då karlsloken passar på att fylla år mitt i allt vår arbete, ja se dessa karlar dom kan då konsten att vara besvärliga. Då kvällen sen är liden blir det koll av fina heminrednings grejor,måste köpa något nytt och vår fint. Hitta ett smarrigt tårtrecept men då söker jag på Leila för inget luktar så gott som hennes bak. Fel som hennes bakning förståss, antar att hennes bak luktar som allas bakar. Kvällen hinner nog bli natt innan jag kommer i säng och alla måsten är gjorda. Upp imorgon för att fortsätta med alla grejor som inte blev av i dag utan måste göras imorgon.Eller måste jag det?Kan jag inte bara kliva upp i morgon,känna lugnet och tänka på att det finns inga måsten utan det finns bara bör. Ja det bör jag verkligen göra. Leva och andas ,njuta av dagen så mycket det går. Det finns så mycket som är värdefullt i livet som bör tas vara på .

4 kommentarer:

  1. Gör bara det du vill göra när du vill det, punkt! Visst måste man även ta tag i tråket, men dela isåfall upp det. Ta ett tråk i taget, man måste ju njuta av livet också!

    Älskar Leila jag med, man kan knappt misslyckas med hennes härliga recept =)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag har ju så tur med en alldelses egen Leila hemma =).

    Ja, vardagslivet är inte alltid så kul men gud vad jag trivs hemma!

    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Hoppas du får en skön dag idag trots "måstena".
    Fönstren ska jag kaaanske ta i helgen. Stryka, det är numera roligt tack vare nya strykjärnet.
    Det behövs så lite egentligen......

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Tycker att jag är duktig på att bara göra det jag känner för.Har inte så många måsten utan styr dem till bör. Känner jag inte för att göra nått en dag så struntar jag i det.Styr min dag som jag vill har ju inga småbarn heller.

    SvaraRadera