onsdag 20 maj 2009

ROLIGT ATT HA TRÅKIGT?

Om jag skulle ta och supa mig full. Ska jag det?om det inte vore så dåligt skulle jag göra det, för då blir det ju roligare att ha tråkigt. Blir det roligare att ha tråkigt så är det ju inte så tråkigt att ha tråkigt eller hur. Tråkigt det som hände mina två flicke barnbarn .Deras älskade kaniner blev i måndags sönderslitna av tre sibirien husku som smitit från hundgården hos grannen som har flera draghundar. Antar att det var jaktinstinkten som satte igång. Hur än det då är så är de ju jägare innerst inne. Kanske då att tre på rymmen triggar igång det underliggande flock beteendet och jakt instinkten. Tur att en annan granne såg att sonen var på väg till de döda kaninerna som en av hundarna låg och vaktade,så hon gav stränga order om att han skulle gå in. Spekulerar om vad skulle ha hänt om han gått fram,om flickorna haft kaninerna i famn mm.hemska tanke. Grannen är inte blödig så hon samlade ihop kaninerna i en påse och satt undan dem så att ingen av barnen hann se dem. Tack karin för rådigt inngripande. Tråkigt är vädret oxå och inget blir gjort ute eller inne. I garaget pågår däremot aktivitet med lagand av diverse fordon och andra reparationer till sig själv och bekanta. Tråkigt är att sitta här och inte kunna fara någonstans för det är ju som en lördag och bekanta kan ha bjudning. Då känns det ju lite pinigt att dyka upp .Tråkigt är oxå att jag tycker sprit är så dåligt att jag har svårt att dricka mig full så jag får roligare att ha tråkigt.Annars mår jag bara bra ,ska se om jag hittar på nå annat roligt. KLickar väl in på nåt skoj här på datorn tex.you tube. dad at comedy barn.se den.

2 kommentarer:

  1. Nämen usch vad hemskt med barnbarnens kaniner :-( och tack och lov för att grannen tog "hand" om det hela iallafall. Du kan komma över om du har tråkigt, jag är home alone (ja förutom lilleman som snarkar inne på sitt rum) och du jag dricker inte gärna en droppe alkohol heller ;-)

    SvaraRadera
  2. Åååå, så hemskt för kaninerna! och för barnen!
    Jag blir hemma hela helgen så vill du kan du komma hit oxå! Ja, jag ska ju till stugan lördag o hämta grejjor men då kan du ju följa med! Ta med flarran så super vi till! ;-)
    Jag e ju oxå glad i alkoholen lixom du!....

    SvaraRadera