tisdag 12 maj 2009

Nu är dom här.

Nu har sommargästerna kommit, det är så fruktansvär roligt när dom kommer. Ska köpa hem mer mat så att jag kan bjuda dem ,så de känner att de är välkommna. Det är svårt att veta hur många som kommer i sommar. Förra året kom tre stycken .Först kom en och de andra två kom efter midsommar. Undrar hur det blir i år. Tänk vad blyga de är i början ,men bara efter några dagar är vi hur tjenis som helst. Klart, har de nu varit härifrån sen i höstas så känns det väl lite främmande för dem oxå. Skoj är då att så fort de kommer hit så dyker de upp här hos mig. Minns inte riktigt men har det för att det är fisk med sås som dom gillar allra bäst, även om dom äter allt utan att rynka på näsan. Om sanningen ska fram så har dom ingen känsla för att äta lagom bara äter och äter tror de är bottenlösa. Därför är det bra att hålla lite koll på vem som redan ätit. Måste nog göra som förra året använda lite nagellack och måla några pinnar så jag vet vem och hur många som jag ger mat varje dag.Vore jättekul om det blev ändå fler som kom såna där nyfödda igelkottungar. Jag köper bara mer kattmat då.

2 kommentarer:

  1. Å, vill oxå ha små rara sommargäster i mitt näste. Fast så mycket som det körs omring med traktorn är det nog bra att det inte bor några här. Kram!

    SvaraRadera
  2. Hallå! Har du inte uppdaterat din blogg?

    SvaraRadera