måndag 18 maj 2009

FÖLJA JOHN!

Blir alldeles salig när jag är in och kikar på bloggar .Vad alla är vackra med bilder och snirklig text. Det är bilder från privata hem och tidningar mm.Tror jag måste jag säga ,för flera kan ju inte ha exakt lika inredning eller hur. Att det är vitt som gäller går inte att ta miste på. Det är tur att det är just vitt för när det blir inne med någon annan färg för det blir det ju förr eller senare så är det ju bara måla om .Det är lättare att måla från ljust till mörkt istället för tvärtom. Svart är väl föresten inne ännu. Har ej hunnit med att fixa några svarta å det var tur, för jag har några vita och har köpt vit färg för att måla alla sovrummsmöbler till att börja med. Det är så snyggt och blir jag less så får det antagligen bli kulörta textiler istället för ommålning. Tycker att trenden liknar tiden då det gällde att ha furu och allt var furufärgat. Visst är det mesta vitt nu från golv till tak,väggar, möbler, textiler mm.Ser rent och frächt ut inte mörkt och murrigt naturligtvis var det rent förr oxå .Vi strävar efter att inte vara som alla andra och ändå ska vi vara som alla andra, inte sticka ut för mycket. Hörde på rodion när det blev så inne med gång stavar en reporter som skrattade och sa. -Ja nu säger dom att det är så bra med stavarna så nu har alla dem. Säger någon sen att det är så bra att gå med simmfötter så ska alla göra det med. Det ligger rätt mycket i det här med att följa John.

1 kommentar:

  1. Haha, ja visst är det så. Även något man från början kanske tycker är fult ändrar man sig på efter att ha sett det i mängder. Jag har verkligen gillat den vita vågen, det är så skönt att kunna variera textilier istället. Svart har kommit tillbaka igen också, men det gillar jag inte alls!

    SvaraRadera