torsdag 2 april 2009

Äggläggningsdagen är idag.

Sitter här med flera kilo godis framför mig samt fem påskägg. I år är det ett mer än förra året .Storleken är modell 18cm så det rymms en aning godis i varje. det är mycket att tänka på om man är mormor och farmor.Nr1 simon kan ej äta något som innehåller mjölk.nr2 bella äter inte godis,nä just det.ner till affären måste jag bege mig i dag och inhandla naturgodis,nötter,(micro)popcorn och vad som nu rymms i ägget.Nr3 Dennis är så liten att han inte kan äta godis än så till honom har jag köpt en skallra.Det låter klonk,klonk när jag vippar på den.Undrar vad postverket ska tycka om det? ja det ägget ska åka ner till Borås.Lite godis ska jag också skicka så att hans mamma och pappa får smaka lite i alla fall. Sen är det Korra och Edde och de är allätare.
Skulle väl va Edde då som är lite petig och säger tycker inte om. Där går jag bet så jag packar i allt möjligt,alltid finns det någon i hans familj som förbarmar sig och gladligen äter det han inte vill ha.Det lär bli godis över här men ska fylla mina egna bjudpåskägg .Har ett stort och ett mindre ägg som jag fyller varje påsk, men jag har en väl bevarad hemlighet. Ställer bara fram det mindre på bordet bredvid tuppen och hönan samt påskriset.Varför ?Jo för att då äter inte en viss person upp mer än det. Då har jag till att fylla på från ägget som står med de andra tomma äggen jag har på fönsterbrädan. jag är absolut inte snål , men blir så ini norden förbaskad när det bara ska vräkas i sig själv utan tanke på någon annan.då känner jag mig så jäkla kukkelikuuuuu.Det är ju kul om det kommer nån liten påskkärring eller nån stor påskkärring å hare på besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar