fredag 3 april 2009

,Medan jag lever har jag glädje av dem , inte när jag är död .

Sitter här och ser ut genom fönstret. Det snöar ute och är ett riktigt aprillväder, grått och trist.Fåglarn flyger sin vanliga vardagsrutt för att skaffa mat.Jag vänder bort blicken och tittar på köksbordet, där står min kaffekopp med ljummet kaffe. Dricker lite och det smakar inget vidare gott, måste nog koka mig lite nytt.Höjer blicken och där, just där, står den,en färgklick av de vackraste påskfärger i gula ,vita ,lime och gröna färger. så underbar att lusten till att städa och pynta kommer fram. Ja nu blir det städa av.Upp med gula gardiner fram med tuppar ,hönor, kycklingar och fjädrar mm.Känner att jag måste ut också, ska plocka påskris där jag ska hänga pyntet som mina älskade barnbarn gjort.Att min lust att göra allt det här nu ,gladerligen och med stereon på jättehög volym, spelande gammla hederlig 50 och 60 tals musik ,typ chucken shanes hepstars mfl. ni vet eller?Lusten beror på att...Igår ringde telefonen och en kvinna frågade om de pratade med norrskensflamman och om jag bodde i norrland.Jag svarade ja ,då sa hon att hon ringde från blomsterhandeln och att jag hade fått blommor som skulle komma med taxi. Nähä sa jag inte är det till mig. jo sa kvinnan det är dom. det kan inte va till mig sa jag .Hon skrattade till för att jag blev så fruktansvärt överraskad.Mina flickor hade ringt innan och var på väg hit.Tvärbakade en go kaka samt en särskild till simon som inte tål någon mjölk. kl halv fyra anlände taxin med en underbart vacker bukett och ett kort till mig för att jag opererat mun och har varit så "duktig "och slutat röka.kKram döttrarna.Tror ni att mammahjärtat svämmade över och att jag grät floder .Ja då tror ni rätt.Sen for jag iväg med kakorna och påskäggen som jag precis gjort klara till ena dottern där även den andra dottern var ,samt alla barnbarn utom boråsarn som fått sitt ägg postat. Tack mina älskade ungar.

2 kommentarer:

  1. Men så gulligt!! Hoppas ni får en riktigt fin helg. Här blir det inget påskpynt tror jag, jag är inte så mycket för sånt. Sen börjar viktkampen igen nästa vecka så påskgodiset uteblir nog också, stackars mig..

    SvaraRadera
  2. Himla rart! Ögonen mina svämmar oxå över.
    Härligt underbara döttrar du har!

    SvaraRadera