onsdag 1 april 2009

Botox i underkäken........

ÅÅÅÅÅÅÅÅ nu är det klart ,fast just nu har jag botox i nedre käken, läppen, tungan ,och halsen men det gör inget att det känns jättesvullet där. Om jag igår fått lika många botoxinjektioner . Om jag fick bedövningsinjektionerså skulle jag idag ha varit lika slät som ett barn arsel. inte en rynka eller minsta lilla veck. Till saken hör att jag är glad att det inte var botox. Skulle aldrig ta något sådant för att vara fin ,så andra får beundra mitt utseende. Nej jag tycker att det är viktigar det man har innanför pannbenet. Många av dessa (inte alla) som gör sådant verkar va rätt ytliga och utseende fixerade. att kanske ta en pga någon defekt må så va. Men när dom pumpar upp sig som vissa men gör, med anabola steroider då tycker då jag att det barkat av som bara den. Den dag då de är gammla och det inte går att fixa till saken så det ser naturligt ut måste ju kännas hemsk.Nä kvinnor åldras med värdighet. Att jag fått en aning hur botox måste kännas beror ju som sagt på att jag var hos tandläkaren igår och fixade underkäken. Efter rikligt laggd bedövning drogs mina kvarvarande tänder .Ett snitt lades efter käkbenet.Köttet veks åt sidorna därefter skrapades käkbenet friserades med sax, ben flisor plockades bort med hjälp av pinsett. Sedan borrades fyra hål i omgångar med olika dimentioner så att hålen skulle bli koniska. Efter det så skruvades det in fyra skruvar en i vardera hål. Sen när det var gjort sattes en distans på varje och slutligen stängdes de till med en toppstopp. När hela prosseduren var gjord sattes rätt mänga suturer tror det är minst tio stycken. ja nu går jag på flytande föda kaffe i sugrör mm. vaknade i natt kl fyra och var enormt svullen det stramade i stygnen och svullnaden är spridd under halsen hela käken till tungroten. Det gör inget för nu är det här ur värden.Om nio dagar ska jag ta suturerna ev får jag tänderna då. annars får det vänta till efter påsk. Det synns inte på mig men jag läspar ibland och har svårt att säga bla.s. kommer att göra samma sak i överkäken till hösten. Sen ska jag tugga TUGGUMMI.

2 kommentarer:

  1. Uuuuh, jag får rysningar när jag läser!! Nåja det kommer ju bli jättebra när det är klart =D

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte hur jag klarade att läsa detta... men det gjorde jag, måste vara ditt sätt att skriva som fångade mig.
    Tänkte på mor, det var hennes största sorg att det inte funnits pengar till att laga tänderna när hon var liten, när hon blev sjuk var vi tacksamma för att de var borta... svårt förklara för henne vad som annars skulle göras..du förklarade det med bravur.
    MEN hur djävla länge tog detta ingrepp du måste ju ha varit nedsövd???ISCH! jag bugar mig för att du klarade detta/Bi

    SvaraRadera