måndag 20 april 2009

Kolsvart, lurvig ,blöt råtta

Kisse är så orolig tror att hon är på hugget nu.Springer ut och in vet inte var hon ska vara. Tack och lov så är hon inte fertil så då slipper det ju bli ungar man måste placera ut i nytt hem eller avlivas. Just därför har hon kapade ledningar. Vore rätt skönt om andra som har katter i lösdrift skulle låta veterinär åtgärda det på sina hanar så att dom inte pissar överallt det luktar ju för fn kattpiss. Snart börjar den stora jaktsesongen då råttor och möss lever farligt samt en och annan pippi tyvärr. Fjolårsrekordet på stor råtta var tjugosex cm, kolsvart lurvig vältuggad och blöt inte särskilt gullig. En dag ifjol när kisse satt under altan och skrek blev jag rädd ,trodde att hon gjort sig illa men när jag tittade efter i mörkret såg jag att hon fångat en råtta .Bredvid henne irrande runt gick kotte igelkott och ville ha råttan det var därför kisse skrek. Antagligen har hon varit för nära kotte någongång därför ville hon nog inte ta strid med den. Just nu ligger kisse på fönsterbrädan och tittar på tänkta svårfångade flygfän.

2 kommentarer:

  1. Åh, vad jag saknar att ha en katt. De är så mysiga och självständiga. Det sägs att katter även är lugnade och det kan ju vara bra med vårat stressade samhälle. Kram

    SvaraRadera
  2. Grannens katt har stort revir. Det inbegriper även vår tomt vilket är toppen. En livlig tjej som jag hoppas ska fånga många råttor så småningom. Fast vi har inga råttor. Bara söta små skogsmöss, näbbmöss och sorkar.
    Kram!

    SvaraRadera