torsdag 16 april 2009

LOVE ME TÄNDER.

Är nyss hemkommen från "min" tandläkare . Det är rätt kul att va där. Nu känns det inte som jag är där utan mer som om jag satt på en cyckelverkstad.
Det skruvas bort skruvar och topplocken plockas bort från det som skruvades dit vid operationen. När de var borta skruvades det på några andra långa skruvar då fick jag inte stänga munnen på ett bra tag. Efter det så var det dags att ta fram en sån där pumpspruta som man använder när fönster ska kittas eller det ska siliconeras ni vet en sån jobbar spruta. Den var fylld med en gul gummimassa ,som ringlades runt i nedre käken. Det tog ca fyra minuter för att den skulle härda och vipps drogs den bort. Då var det dags att skruva tillbaks skruvarna och topplocken på.Klar,ny tid nästa torsdag. Då ska vi se vilka gaddar å hur många jag får ,det är bara välja å vraka. Konstigt förresten, det ilar i mina tänder som är borta. Det ilar i skruven . Tandläkaren begrep hur det kändes. Hihi. Det var visst för att nervbanorna är avskurna och de håller på att dra sig tillbaks. Dom har inte fattat att dom är uppsagda. Ja då har ni lärt er något nytt idag på den här lektionen om rökningens konsekvenser.

3 kommentarer:

  1. Härligt att det gick fint!! Tänk vilket tjusigt smile du kan visa upp snart ;-)

    SvaraRadera
  2. Snart är det klart. Sen är det aldrig mera hål!
    Så skönt slippa sånt!

    Uhhh.... Var det där sista riktat till mej?;-)

    Kram! Från
    Inbitne rökaren

    SvaraRadera
  3. Du är jätteduktig. Det är inte alla som skulle fixa en sån stor grej.

    SvaraRadera