tisdag 21 april 2009

Strax är det dax

Först är det valborgsmässoafton som gäller,sen är det första maj.Nej inte då för då får alla klara sig själva. Men sen flygardan alltså kristihimmelfärd det är då det startas upp tror jag.Jo det måste vara den helgen,kan inte tänka mig annat. Det är då det laddas upp med öl,diverse alkohol,sallader,marinader,strips,kött,dressingar,grillkol,engångsartiklar som tex servetter plastbestick och papperstallrikar. Det handlas och planeras för olika fester man ska ha hela sommaren.Det är även laddat vid grillen med grillkol,tändvätska,grillredskap,ved ja gud vet vad kanske pannlappar och förkläde. Röker slingrar sig upp mot skyn och det luktar grillkol. Det är nu det händer, ja nu händer det,alla sitter säkert redan med en öl i handen och väntar. Ja där,där är han grillmästaren. Det är nu herrn i huset verkligen får visa sig på styva linan och han är så duktig så.Skål på er alla å sjung, vintern rasat ut.

3 kommentarer:

  1. Haha, ja eller hur ;-)

    SvaraRadera
  2. Åh, vad jag blev sugen på grillat =).

    SvaraRadera
  3. Halloj...
    Kul att du kikat in på min blogg!!! Jag har hittat till din också genom Jessicas blogg...du är otroligt duktig på att skriva,mycket fyndiga saker!!
    Kram /Helena

    SvaraRadera